Francuski koncern postanowił wesprzeć laureatów konkursu LVMH Prize organizowanego od 2013 r. Pieniądze mogą być przyznane w związku z trudnościami na rynku dóbr luksusowych, które pojawiły się z powodu koronawirusa.
Pomoc markom luksusowym
Pandemia dotknęła także marki luksusowe. LVMH zdecydowało się więc pomóc tym, których wcześniej wypromowało. Właściciel marek takich jak Louis Vuitton, Dior czy Givenchy bardzo mocno angażuje się w czasie pandemii – w marcu pojawiła się wiadomość, że w jego fabrykach rozpoczęto produkcję środków dezynfekcyjnych. Obecnie LVMH postanowiło działać w inny sposób. Jak zapowiedziała dyrektor grupy, Delphine Arnault:
“Misją nagrody LVMH jest wspieranie młodych, utalentowanych ludzi, którzy znaleźli się w kryzysowej sytuacji. Fundusz umożliwi im utrzymanie własnej marki”.
Na czym polega konkurs LVMH Prize?
Nagroda LVMH przyznawana jest od 2013 roku. Jej celem jest promowanie młodych twórców z branży dóbr luksusowych. W ubiegłym roku w jej ramach przyznano łącznie 300 tys. euro.