wtorek, 7 lutego, 2023
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Strefa online
Clothy.pl
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy.pl
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy.pl
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy Lifestyle

Jak social media pomagają branży beauty i fashion w dobie pandemii?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Anna Sacharewicz autor: Anna Sacharewicz
22 marca 2021
kategorie: Lifestyle
cottonbro/pexels.com
606
Udostępnień
3.4k
ODWIEDZIN
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Pandemia koronawirusa sprawiła, że wiele branż i biznesów zostało dotkniętych kryzysem. Wiele osób musiało zmienić swoje podejście do prowadzenia komunikacji z klientami oraz sposobu świadczenia usług. Nie ominęło to również firm związanych z branżami beauty oraz fashion. Znaczącą rolę w tym procesie mają social media, które wywierają często na markach konieczność pozytywnych zmian. Coraz więcej osób chce robić zakupy w transparentnych firmach, dla których los środowiska nie jest obojętny. 

Jak zmieniły się strategie firm kosmetycznych i modowych w czasie trwającej pandemii? Na pewno sam produkt przestał być wystarczający, aby zachęcić do siebie klientów. Marki podejmują działania, które mają na celu kreatywne podejście do komunikacji z odbiorcami, nienaganną obsługę klienta oraz zmianę w podejściu do kwestii środowiskowych. Jest to naturalne, że chętniej robimy zakupy w sklepach, z których filozofią się zgadzamy i utożsamiamy. Sprawdź, jakie działania podejmują marki beauty i fashion w ostatnich miesiącach. 

Jak nowe technologie zmienią branżę kosmetyczną i modową?  

  1. Nowe oblicze sklepów stacjonarnych 

Coraz częściej kupujemy ubrania online, jednak nic nie zastąpi możliwości przymierzenia sukienki czy płaszcza w stacjonarnym butiku. Niektóre firmy chcą stworzyć całkiem nowe koncepcje swoich salonów, które pozwolą klientom przeżyć nowego typu doświadczenia. Świetnym przykładem jest marka Burberry, która w Chinach otworzyła pierwszą interaktywną przestrzeń do zwiedzania. Jest to znakomite miejsce, aby zrozumieć dziedzictwo Thomasa Burberry. 

Pomysł jest w pełni digitalowy, aby z niego skorzystać, konieczne jest konto na WeChat, dzięki któremu poznajemy naszego przewodnika; awatara w postaci sympatycznego zwierzątka. Aplikacja pozwala mieć dostęp do większej ilości treści, dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi, czy zarezerwować stolik w tamtejszej kawiarni. Jest to znakomity przykład na to, jak marka korzysta z siły social mediów i nowych technologii, aby pozyskać osoby utożsamiające się z Burberry. 

  1. Wirtualna szafa, czyli współpraca Ralpha Laurena ze Snapchatem 

Kolejną firmą, która wykorzystuje innowacje oraz social media, aby dotrzeć do młodszej grupy wiekowej, jest Ralph Lauren. Marka we współpracy z aplikacją Snapchat stworzyła wirtualną szafę. Użytkownicy mogą ubierać swoje awatary w luksusowe ubrania od Ralpha Laurena. Ten zabieg ma na celu rozszerzanie wpływów brandu na nowe pokolenie oraz kreatywne podejście do marketingu i kontaktu z odbiorcami. Firma zapowiada już nowe projekty we współpracy z młodzieżową aplikacją, które mają wykorzystywać rozszerzoną rzeczywistość oraz graffiti uliczne. To fantastyczne posunięcie, które angażuje do zabawy całkiem inne osoby, niż dotychczasowa klientela butików Ralpha Laurena. 

  1. Tommy Hilfiger, Charlotte Tilbury a ich wirtualne sklepy 

Duże marki modowe i kosmetyczne szukają sposobów na pełniejsze doświadczenie podczas zakupów w sieci. Mają to być wirtualne sklepy, które są interaktywne i dynamiczne. Ich celem jest zaangażowanie klientów w proces zakupowy, który przestaje być jedynie przeglądaniem kolejnym zdjęć w katalogu. Marka Charlotte Tilbury tworzy pomysł Beauty Wonderland, który oferuje coś więcej niż zwykłe zakupy. Wirtualny butik możemy zwiedzać w asyście avatara Charlotte, która może opowiedzieć nam, co znajduje się w każdej sekcji. Poza tym klienci mają dostęp do transmitowanych na żywo wydarzeń, licznych tutoriali oraz angażowania i zapraszania swoich znajomych do udziału w eventach. 

Również Tommy Hilfiger chce zaoferować swoim klientom online coś więcej niż zwykłe dodanie produktów do wirtualnego koszyka. Interaktywny sklep został podzielony na 5 pięter, na każdym oferowane są inne produkty. Kiedy przeglądamy ofertę, w tle słychać muzykę, co ma przypominać zakupy w stacjonarnym salonie. Ponadto klient ma możliwość realnej konwersacji z pracownikiem firmy, co jest dodatkowym plusem. 

Zdjęcie główne: cottonbro/pexels.com

Tagi: social media
Poprzedni artykuł

Używane dobra luksusowe – oto nowy trend w modowej branży!

Następny artykuł

Pomysły na zaaranżowanie nowoczesnej garderoby

Anna Sacharewicz

Anna Sacharewicz

Od kilku lat związana z marketingiem internetowym. Poszukiwaczka modowych inspiracji i zaskakujących połączeń. W modzie najbardziej ceni sobie nieoczywistość, dlatego każda nowość budzi w niej niemałą ekscytację. W chwilach wolnych od pracy lubi czytać kryminały i chodzić na koncerty.

Następny artykuł
Victoria Borodinova z Pexels

Pomysły na zaaranżowanie nowoczesnej garderoby

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rekomendowane

Długie kurtki zimowe – stylizacje, które nie wychodzą z mody! Sprawdź propozycje marki eOlsen!

1 lutego 2022

Wybierz bodystocking i olśniewaj swoją kobiecością!

24 sierpnia 2022

Kategorie

  • Casual
  • Do pracy
  • Hot news
  • Lifestyle
  • Moda i trendy
  • Modowe SOS
  • Przegląd trendów
  • Reklama
  • Strefa beauty
  • Strefa online
  • Stylizacje
  • Szafa gwiazd
  • Wielkie wyjście
  • Z Polski
  • Ze świata

Nie przegap!

Reklama

Cera trądzikowa – jakich kosmetyków unikać?

autor: Materiał Partnera
3 lutego 2023
Moda i trendy

Do czego najlepiej pasują damskie sneakersy?

autor: Aleksandra Michaliszyn
3 lutego 2023
Moda i trendy

Wiosenne ubranka dla dzieci

autor: Redaktor Blue Whale Press
2 lutego 2023
Reklama

Pieczenie pochwy – co może być przyczyną?

autor: Redaktor Blue Whale Press
31 stycznia 2023
Przegląd trendów

5 pomysłów na prezent dla siostry

autor: Redaktor Blue Whale Press
24 stycznia 2023
engin akyurt/unsplash.com
Strefa beauty

Jak dbać o cerę?

autor: Natalia Rozmiarek
23 stycznia 2023

Reklama

Jak pielęgnować skórki wokół paznokci?

Czytaj więcej

Damski płaszcz na jesień – co w modzie piszczy?

Czytaj więcej

Kiedy zakładać białą koszulę męską?

Czytaj więcej

Długie kurtki zimowe – stylizacje, które nie wychodzą z mody! Sprawdź propozycje marki eOlsen!

Czytaj więcej

Kupiec mody – kim jest i co robi?

Czytaj więcej

Modne stylizacje sportowe na wiosnę – nie tylko na trening!

Czytaj więcej

Holika Holika – owocowa strona pielęgnacji!

Czytaj więcej

Czym różnią się od siebie maseczki?

Czytaj więcej

Bielizna damska Felina – dlaczego warto się na nią zdecydować?

Czytaj więcej

Kurtki na różne pory roku – jakie wybierać?

Czytaj więcej

Jaki biustonosz optycznie powiększy mały biust?

Czytaj więcej

Kurtki męskie – jakie wersje są hitem tego sezonu?

Czytaj więcej

Wybierz bodystocking i olśniewaj swoją kobiecością!

Czytaj więcej

Uniwersalna torba damska z nutą nonszalancji

Czytaj więcej

Bransoletki męskie na sznurku – na jaką okazję? Jakie są ich mocne strony?

Czytaj więcej

Białe sneakersy damskie – do czego je nosić w tym sezonie?

Czytaj więcej

Komplety biżuterii złotej – dla kogo i z jakiej okazji?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zdecydować się na buty damskie Geox?

Czytaj więcej

5 propozycji stylizacji z damskimi mokasynami

Czytaj więcej

Jakie zalety ma biustonosz z fiszbiną?

Czytaj więcej

Wydawca
Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114,
60-401 Poznań

bluewhalepress.pl

Nasze serwisy: fashionloop.pl, stylishbasket.pl, wyjatkowystyl.pl, makeupio.pl, vibeglow.pl, bellaplace.pl, creastyle.pl, momstyle.pl, prettyfe.pl, upwoman.pl, fashionspy.pl, menties.pl, polishly.pl, beasmetics.pl, dyisy.pl, ohmadame.pl, travelglow.pl, sportygirl.pl, allbeauties.pl, howwear.pl, slowerful.pl, minimish.pl, detaille.pl, selectiver.pl

Kategorie

  • Casual
  • Do pracy
  • Hot news
  • Lifestyle
  • Moda i trendy
  • Modowe SOS
  • Przegląd trendów
  • Reklama
  • Strefa beauty
  • Strefa online
  • Stylizacje
  • Szafa gwiazd
  • Wielkie wyjście
  • Z Polski
  • Ze świata

Ostatnio dodane

Cera trądzikowa – jakich kosmetyków unikać?

3 lutego 2023

Do czego najlepiej pasują damskie sneakersy?

3 lutego 2023
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Strefa online
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności

Copyright © 2021 clothy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystko
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle

Copyright © 2020 Clothy. Wszelkie prawa zastrzeżone.