Look w stylu lat 80. Jak go stworzyć?

Look w stylu lat 80. Jak go stworzyć?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Wybierasz się na imprezę z motywem lat 80.? A może chcesz przypomnieć sobie stare czasy i poczuć je na własnej skórze? Bez względu na powód, polecamy modowe eksperymenty, by choć na chwilę przenieść się w inną dekadę. Dziś podpowiadamy, jak stworzyć look w klimacie lat 80.

Modę lat 80. można opisać kilkoma prostymi hasłami: eksplozja kolorów, przepych, sport i disco. To raj dla prawdziwych kolorowych ptaków, choć osoby, które wolą bardziej stonowane stylizacje i makijaże, również mogą znaleźć coś dla siebie.

Trendy modowe lat 80.

Modę lat 80. dyktowały Stany Zjednoczone. To tamtejsze gwiazdy lansowały i popularyzowały najnowsze trendy. To również dekada kultowych filmów, które stały się ogromną inspiracją w kwestii ubioru.

W trendy mocno wpisał się kult ciała: ubrania miały być wygodne i podkreślać sylwetkę.

Power dressing

W latach 80. w modzie pojawia się pojęcie power dressingu. Wszystko za sprawą Armaniego, który zrewolucjonizował męską i damską garderobę. Po raz pierwszy w kobiecej szafie pojawiły się spodnie w kant i marynarka z poduszkami. Według projektanta tak ubrana kobieta jest w stanie osiągnąć sukces.

Sportowy look

Na fali popularności filmów takich jak „Dirty Dancing”, „Top Gun” oraz „Flasdance” kobiety w latach 80. zaczynają nosić na co dzień stroje sportowe. Stylizacja wyglądająca jak z zajęć aerobiku staje się ostatnim krzykiem mody. Legginsy, getry, body, bluzki z opadającym ramieniem – wszystkie te elementy garderoby sprawią, że swoim ubiorem nawiążesz do klimatu lat 80.

Styl pełen przepychu

Dla wielu lata 80. to dekada pełna kiczu, tandety i przepychu. Na ulicach zaroiło się od ludzi ubranych we wszystkie kolory tęczy, świecące dodatki i neonowe wstawki. 

Ogromną popularnością cieszyły się neonowe legginsy uszyte z błyszczącej lycry oraz elementy garderoby w ostrych, rzucających się w oczy kolorach. Neonowa żółć, zieleń, pomarańcz i róż to barwy, które dominowały na ulicach w latach 80. Szczególnie na topie były tzw. czapki żarówy, które dzięki swojemu jaskrawemu kolorowi miały być widoczne z daleka.

To również dekada brokatowych i cekinowych ubrań oraz dodatków. Dzisiaj brokatowe sukienki, cekinowe bluzki i spódnice nosimy raczej na sylwestra. Natomiast w latach 80. były to elementy codziennej stylizacji. Do tego duża, plastikowa biżuteria w kolorze srebra lub złota, lakierowane szpilki, kapelusz i futro. Im więcej, tym lepiej! Kobiety prześcigały się w tworzeniu coraz to bardziej ekstrawaganckich i kiczowatych stylizacji.

Makijaż lat 80.

Jak już można zauważyć, w latach 80. dominował kolor. Nurt ten nie ominął także makijażu. Na powiekach nosiło się cienie różowe, niebieskie, fioletowe i zielone – najlepiej wszystkie naraz. Do tego przydymiona kreska, a na ustach metaliczna pomadka. Rzęsy podkreślano niebieskim tuszem, a policzki muskano różem w odcieniu fuksji.

Fryzury lat 80.

Na włosach królowała objętość. Mocno tapirowano włosy, by nadać im jak największy volume. Niektóre kobiety decydowały się na trwałą ondulację, by jak najdłużej cieszyć się pożądanym efektem.

Włosy wiązano gumkami typu scrunchies. Takie kucyki noszono najczęściej z boku głowy. Popularne były również opaski z gumy i spinki banany, które utrzymywały włosy w ryzach.

Stylizacje lat 80. były niezwykle kolorowe i zwracały na siebie uwagę. Inspirowanie się nimi to dobry pomysł, gdy chcemy wyróżniać się z tłumu wśród szarej rzeczywistości.

Zdj. główne: Pylyp Sukhenko/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

2 + dwadzieścia =

Rekomendowane
Jakie olejki dodawać do kąpieli?
Jakie olejki dodawać do kąpieli?
Olejki dodawane do kąpieli mają wspaniałą moc. Zmiękczają skórę i działają antyseptycznie. Zwłaszcza olejek z drzewa herbacianego ma idealne działanie przeciwzapalne. Olejki sprawią, że nasza kąpiel będzie relaksująca i wyjątkowa.
Ludzka troska i wsparcie w trudnych chwilach
Ludzka troska i wsparcie w trudnych chwilach
Hospicjum domowe to wyjątkowa forma opieki medycznej i wsparcia, która zapewnia nie tylko komfortowe warunki dla pacjenta, ale również wsparcie emocjonalne dla całej rodziny.
Co to jest remarketing i czy kontekstowa reklama będzie mu sprzyjać?
Co to jest remarketing i czy kontekstowa reklama będzie mu sprzyjać?
Pytacie co to jest remarketing, odpowiadamy – to forma marketingu internetowego, która pozwala reklamodawcom dotrzeć do potencjalnych klientów i zasadniczo kontekstowa reklama mogłaby mieć identyczną definicję.
Ostatnie wpisy