Jak social media pomagają branży beauty i fashion w dobie pandemii?

Lifestyle
Jak social media pomagają branży beauty i fashion w dobie pandemii?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Pandemia koronawirusa sprawiła, że wiele branż i biznesów zostało dotkniętych kryzysem. Wiele osób musiało zmienić swoje podejście do prowadzenia komunikacji z klientami oraz sposobu świadczenia usług. Nie ominęło to również firm związanych z branżami beauty oraz fashion. Znaczącą rolę w tym procesie mają social media, które wywierają często na markach konieczność pozytywnych zmian. Coraz więcej osób chce robić zakupy w transparentnych firmach, dla których los środowiska nie jest obojętny. 

Jak zmieniły się strategie firm kosmetycznych i modowych w czasie trwającej pandemii? Na pewno sam produkt przestał być wystarczający, aby zachęcić do siebie klientów. Marki podejmują działania, które mają na celu kreatywne podejście do komunikacji z odbiorcami, nienaganną obsługę klienta oraz zmianę w podejściu do kwestii środowiskowych. Jest to naturalne, że chętniej robimy zakupy w sklepach, z których filozofią się zgadzamy i utożsamiamy. Sprawdź, jakie działania podejmują marki beauty i fashion w ostatnich miesiącach. 

Jak nowe technologie zmienią branżę kosmetyczną i modową?  

  1. Nowe oblicze sklepów stacjonarnych 

Coraz częściej kupujemy ubrania online, jednak nic nie zastąpi możliwości przymierzenia sukienki czy płaszcza w stacjonarnym butiku. Niektóre firmy chcą stworzyć całkiem nowe koncepcje swoich salonów, które pozwolą klientom przeżyć nowego typu doświadczenia. Świetnym przykładem jest marka Burberry, która w Chinach otworzyła pierwszą interaktywną przestrzeń do zwiedzania. Jest to znakomite miejsce, aby zrozumieć dziedzictwo Thomasa Burberry. 

Pomysł jest w pełni digitalowy, aby z niego skorzystać, konieczne jest konto na WeChat, dzięki któremu poznajemy naszego przewodnika; awatara w postaci sympatycznego zwierzątka. Aplikacja pozwala mieć dostęp do większej ilości treści, dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi, czy zarezerwować stolik w tamtejszej kawiarni. Jest to znakomity przykład na to, jak marka korzysta z siły social mediów i nowych technologii, aby pozyskać osoby utożsamiające się z Burberry. 

  1. Wirtualna szafa, czyli współpraca Ralpha Laurena ze Snapchatem 

Kolejną firmą, która wykorzystuje innowacje oraz social media, aby dotrzeć do młodszej grupy wiekowej, jest Ralph Lauren. Marka we współpracy z aplikacją Snapchat stworzyła wirtualną szafę. Użytkownicy mogą ubierać swoje awatary w luksusowe ubrania od Ralpha Laurena. Ten zabieg ma na celu rozszerzanie wpływów brandu na nowe pokolenie oraz kreatywne podejście do marketingu i kontaktu z odbiorcami. Firma zapowiada już nowe projekty we współpracy z młodzieżową aplikacją, które mają wykorzystywać rozszerzoną rzeczywistość oraz graffiti uliczne. To fantastyczne posunięcie, które angażuje do zabawy całkiem inne osoby, niż dotychczasowa klientela butików Ralpha Laurena. 

  1. Tommy Hilfiger, Charlotte Tilbury a ich wirtualne sklepy 

Duże marki modowe i kosmetyczne szukają sposobów na pełniejsze doświadczenie podczas zakupów w sieci. Mają to być wirtualne sklepy, które są interaktywne i dynamiczne. Ich celem jest zaangażowanie klientów w proces zakupowy, który przestaje być jedynie przeglądaniem kolejnym zdjęć w katalogu. Marka Charlotte Tilbury tworzy pomysł Beauty Wonderland, który oferuje coś więcej niż zwykłe zakupy. Wirtualny butik możemy zwiedzać w asyście avatara Charlotte, która może opowiedzieć nam, co znajduje się w każdej sekcji. Poza tym klienci mają dostęp do transmitowanych na żywo wydarzeń, licznych tutoriali oraz angażowania i zapraszania swoich znajomych do udziału w eventach. 

Również Tommy Hilfiger chce zaoferować swoim klientom online coś więcej niż zwykłe dodanie produktów do wirtualnego koszyka. Interaktywny sklep został podzielony na 5 pięter, na każdym oferowane są inne produkty. Kiedy przeglądamy ofertę, w tle słychać muzykę, co ma przypominać zakupy w stacjonarnym salonie. Ponadto klient ma możliwość realnej konwersacji z pracownikiem firmy, co jest dodatkowym plusem. 

Zdjęcie główne: cottonbro/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak naturalne składniki suplementów wspomagają utratę wagi?
Jak naturalne składniki suplementów wspomagają utratę wagi?
Odkryj, jak naturalne składniki suplementów mogą wspierać Twoje wysiłki w utracie wagi. Czy warto zainwestować w suplementy z naturalnymi składnikami?
Musicie zobaczyć te ekskluzywne zdjęcia z planu „And Just Like That”!
Musicie zobaczyć te ekskluzywne zdjęcia z planu „And Just Like That”!
Wszyscy czekają na premierę kontynuacji serialu „Seks w Wielkim Mieście”. Zdjęcia z planu brzmią bardzo obiecująco.
Olivia Palermo – ikona stylu smart casual
Olivia Palermo – ikona stylu smart casual
Jej stylizacje zawsze budzą podziw, a ona sama doskonale prezentuje się nawet w wyciągniętym swetrze. Poznaj ikonę stylu, czyli Olivię Palermo, i zainspiruj się nią. Naprawdę warto!
Ostatnie wpisy