Co to jest remarketing i czy kontekstowa reklama będzie mu sprzyjać?

Co to jest remarketing i czy kontekstowa reklama będzie mu sprzyjać?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pytacie co to jest remarketing, odpowiadamy – to forma marketingu internetowego, która pozwala reklamodawcom dotrzeć do potencjalnych klientów i zasadniczo kontekstowa reklama mogłaby mieć identyczną definicję. Ale spokojnie, będzie bardziej treściwie, gdyż piszemy, aby wasze wątpliwości zostały rozwiane. 

Remarketing i kontekstowa reklama – reasumując, rentowne!

Raz jeszcze – co to jest remarketing ? To jedna z wielu form promocji, którą stosujemy wyświetlając reklamy na różnych stronach internetowych, które odwiedzający ich witrynę wcześniej odwiedzili. Ten rodzaj marketingu internetowego staje się coraz bardziej popularny w ostatnich latach, ponieważ pozwala markom skupić się na grupach docelowych konsumentów, oszczędzając czas, który musiałyby poświęcić na targetowanie niestandaryzowane (do wszystkich).

Kontekstowa reklama ukazuje odpowiednie reklamy konsumentom na podstawie wyszukiwanych przez nich krótkich i długich fraz oraz słów kluczowych, lokalizacji i innych czynników (np. plików cookie). Jeśli ktoś wyszukuje frazy – „golden retriever szczenięta” w Google, może zobaczyć reklamę sklepu zoologicznego, wyświetlaną obok aukcji „golden retriever szczenięta” na sprzedaż w ich okolicy.

Wady i zalety, jednak te drugie przede wszystkim! 

Wiemy już co to jest remarketing, jak i kontekstowa reklama. Mogą być bardzo skuteczne w zwiększaniu świadomości marki i konwersji. Istnieją jednak wady obu rodzajów reklamy, gdy są stosowane samodzielnie. 

Wadą reklamy kontekstowej jest to, że ma tendencję do bycia droższą niż ogólny retargeting, ponieważ płacisz za każdą reakcję, zamiast tylko, gdy odbiorcy, faktycznie odwiedzili Twoją stronę wcześniej. Nie jest to jedna coś, co powinno odwieść Cię od tego typu promocji, gdyż obie stosowane łącznie, są niezwykle zadowalające.

Remarketing to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy już odwiedzili Twoją stronę internetową. Jest to również sposób na przypomnienie im o produktach i usługach, które oglądali, ale nie kupili.

Ale czy reklama kontekstowa może przynieść korzyści remarketingowi?

Odpowiedź brzmi tak, i jest wiele sposobów, w jakie może pomóc w zwiększeniu konwersji.

Oto kilka przykładów:

  • Możesz uzyskać więcej osób, do zapisania na listę e-mailową, ponieważ używając reklamy kontekstowej, możesz pokazać im odpowiednie reklamy, które oferują zachętę do pozostawienia danych kontaktowych.
  • Można również użyć reklamy kontekstowe do kierowania ruchu z powrotem do podstron produktów na swojej stronie internetowej, tak że goście nie opuszczają witryny przed dokonaniem zakupu.
  • Reklamy kontekstowe są również świetne do zwiększania sprzedaży produktów, które dobrze sprzedają się w określonych porach roku (np. płaszcze zimowe w październiku).

Remarketing i reklama kontekstowa to potężne narzędzia dla firm, ponieważ pozwalają dotrzeć do przeszłych użytkowników strony internetowej, którzy już wykazali zainteresowanie produktem lub usługą.

Zdj. główne: Mailchimp/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Zasady doboru bielizny
Zasady doboru bielizny
hcesz wybrać odpowiednią bielizną? Zobacz, jakie są zasady jej doboru.
Tajniki stylu Seleny Gomez
Tajniki stylu Seleny Gomez
Zastanawiasz się, jak Selena Gomez tworzy swoje stylizacje? Poznaj tajniki jej nienagannego stylu!
Branża modowa: marki zbankrutowały przez pandemię koronawirusa
Branża modowa: marki zbankrutowały przez pandemię koronawirusa
Pandemia COVID-19 nie oszczędziła nikogo. Jej skutki odczuwalne są także w branży fashion. Wejdź i sprawdź, jakich sklepów możesz w przyszłości nie znaleźć w swojej galerii.
Ostatnie wpisy