Jak wypozycjonować frazę kluczową związaną z ubraniami?

Jak wypozycjonować frazę kluczową związaną z ubraniami?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie to wieloetapowy i zarazem także niezwykle skomplikowany proces, którego celem jest poprawa pozycji w wyszukiwarce Google danej witryny. Z reguły przeprowadza go wyspecjalizowana agencja interaktywna SEO, rzadziej freelancer, a jeszcze rzadziej właściciel danej strony, w tym przedsiębiorca lub artysta. Trudne frazy kluczowe związane z modą wymagają zastosowania najsilniejszych środków.

Nie bez powodu proces pozycjonowania jest obecnie jednym z najpopularniejszych działań marketingowych, które zdaje się przewyższać popularnością nawet artykuły sponsorowane. Nie zawsze jednak efektywność działań jest przewidywalna, a skutki zgodne z oczekiwaniami. 

Na czym polega pozycjonowanie i dlaczego warto się go podjąć?

Jeśli zastanawiasz się jak wypozycjonować kluczową frazę, zacznijmy od dokładnej analizy działań SEO. Pierwszym etapem jest przeprowadzenie audytu SEO, dzięki któremu firma podejmująca się realizacji pozycjonowania może zapoznać się z obecnym stanem witryny i dostosować plan działania do jej branży oraz oczekiwań. Bez audytu planowanie jest błądzeniem we mgle i ryzykiem podjęcia niewłaściwych decyzji, dlatego większość firm przeprowadza go jeszcze przed podpisaniem ostatecznej umowy.

W kolejnych etapach zaczyna się właściwa praca pozycjonerów, programistów i copywriterów, którzy wspólnie po opracowaniu strategii wcielają ją w życie. Wśród wielu działań, których w agencjach może być nawet kilkaset, znajduje się zagadnienie fraz kluczowych. Frazy to krótkie lub dłuższe wyrażenia, które mają w założeniu odpowiadać zapytaniom wprowadzonym przez internautę w pole wyszukiwania Google, takimi jak:

  • moda damska online,
  • tanie zakupy moda,
  • moda dla mężczyzny XL,
  • i wiele innych.

Właścicielowi danej witryny zajmującej się sprzedażą odzieży powinno zależeć na tym, aby znaleźć się jak najwyżej we frazach związanych ściśle z wybraną branżą oraz towarem dostępnym pod jedną, konkretną frazą.

Pozycjonowanie w modzie – efektywność przede wszystkim

Cena za pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych jest uzależniona od zakresu przeprowadzonych prac, przyjęło się jednak, że koszt pozycjonowania fraz szczególnie popularnych jest najwyższy i nie dzieje się to bez powodu. W pozycjonowaniu bowiem im większa konkurencja, tym także większe problemy z poprawnym wypozycjonowaniem konkretnych fraz kluczowych. W przypadku mody problem ten jest szczególnie nasilony. Pozycjonowanie wpisów, podstron produktowych bądź kompletnych blogów działających w sferze mody jest bardzo trudne i niepewne w skutkach, przez co niewiele agencji decyduje się na jego przeprowadzenie lub robi to, lecz bez jakiejkolwiek gwarancji względem docelowych pozycji.

Garść rzeczowych porad

Podstawowym zadaniem agencji SEO jest prawidłowe zaplanowanie strategii fraz kluczowych i dopasowanie ich do konkretnej branży i działalności. Wiele początkujących agencji błędnie zakłada, że liczy się widoczność strony w SERP (Search Engine Results Page), nie zaś jakość ruchu. Warto, aby wybrana fraza dotyczyła ściśle określonej zawartości, która z pewnością zainteresuje internautę. Warto przybliżyć sobie to zagadnienie na podstawie przykładu frazy kluczowej:

  • damskie jeansy skinny fit niebieskie

Mimo, iż powyższa fraza tylko z pozoru wydaje się zbyt długa (long-tail), to w rzeczywistości powinna w pełni zainteresować i zaspokoić internautkę, która poszukuje dokładnie tego typu dolnej części odzieży. Co to oznacza? Że istnieje duża szansa zakupu/konwersji. Z drugiej strony powyższą frazę można skrócić w błędny sposób, który przyniesie znacznie więcej szkody niż pożytku. Fraza wówczas będzie brzmiała tak:

  • damskie spodnie

Jak to się ma do frazy umieszczonej powyżej? W tym przypadku na wybraną witrynę przyciągniemy nie tylko internautkę poszukującą wąskich spodni, lecz także kobietę, która rozgląda się za płaszczem lub dziewczynę, której chodzi po głowie zakup ciekawej bluzki na najbliższe święta. Efekt? Obniżenie pozycji witryny ze względu na wysoki współczynnik bounce-rate (współczynnik odrzuceń witryny) oraz krótki czas odwiedzin.

Zdjęcie główne: Christopher Gower/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Eliza 25.01.2022

    Frazy kluczowe które są związane z ubraniami będą bardzo ciężkie do pozycjonowania, dlaczego? Przy ogromnej konkurencji i słowami kluczowymi obsadzonymi tak silnie jak w branży modowej wybicie się wysoko okazuje się na prawdę ogromnym wyzwaniem, pozycjonowanie w tym przypadku nie gwarantuje wysokiej pozycji i rzadko kiedy nawet profesjonaliści zgadzają się na pozycjonowanie sklepów z odzieżą gdyż jest to ciężki, wymagający i czasochłonny proces ale osiągalny przy pomocy obrania odpowiedniej strategii.

  • Jacek 24.02.2022

    Nie trzeba być ekspertem, ani uczęszczać na specjalne studia temu poświęcone, aby wiedzieć, czym jest SEO i z jakiego powodu, a raczej powodów, powinniśmy brać je pod uwagę, działając w Internecie. Czy studia kształtujące z zakresu seo są, tego nie wiem, wiem natomiast, po kilku godzinach spędzonych przy lekturze tym podobnych artykułów, że optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, zwyczajnie zapala nad nami żaróweczkę – pozwolę się posłużyć metaforą. Odpowiedz sobie na pytanie – po co tworzyć stronę, której nikt nie zobaczy? Dzięki temu możesz zrozumieć, czym jest działanie z SEO i dlaczego jest takie ważne. Pozycjonowanie to elementarne działanie, a doskonale wiemy, że budowla bez fundamentu nie powstanie.

Rekomendowane
Ubrania tej polskiej projektantki kochają największe gwiazdy
Ubrania tej polskiej projektantki kochają największe gwiazdy
Za cel postawiła sobie podbicie amerykańskiego rynku modowego. I to jej się udało. Zobacz, kto nosi projekty Magdy Butrym!
Jak dobrać idealną biżuterię na prezent: poradnik krok po kroku
Jak dobrać idealną biżuterię na prezent: poradnik krok po kroku
Szukasz prezentu, który rozjaśni twarz bliskiej osoby? Znajdź idealną biżuterię dzięki naszemu szczegółowemu poradnikowi i odkryj, jak biżuteria może stać się wyjątkowym i niezapomnianym prezentem.
Kolejna zjawiskowa suknia ślubna Very Wang. Tym razem dla Gwen Stefani
Kolejna zjawiskowa suknia ślubna Very Wang. Tym razem dla Gwen Stefani
Gwen Stefani i Blake Shelton są już małżeństwem. Piosenkarka powiedziała „Tak” w pięknej sukni od Very Wang.
Ostatnie wpisy