piątek, 29 września, 2023
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Strefa online
Clothy.pl
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy.pl
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy.pl
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy Lifestyle

Branża modowa: marki zbankrutowały przez pandemię koronawirusa

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Izabela Łuba autor: Izabela Łuba
25 listopada 2020
kategorie: Lifestyle
foto: Ksenia Chernaya/Pexels
653
Udostępnień
3.6k
ODWIEDZIN
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Globalna pandemia wirusa COVID-19 odbiła się niemałym echem w gospodarce, powodując kryzys, z którym na taką skalę już dawno nie mieliśmy do czynienia. Nie ominął on także branży modowej, która w nowej rzeczywistości musiała się odnaleźć praktycznie z dnia na dzień. W związku z tym wiele marek nie poradziło sobie z tą sytuacją i ogłosiło upadłość.

Sieciówki w niemałych tarapatach 

Mogłoby się wydawać, że sieciówki, które dysponują ogromnym budżetem, nie odczują tak mocno kryzysu ekonomicznego. Jednak nic bardziej mylnego. Aby zrozumieć, jak duży wpływ na ich funkcjonowanie miał lockdown, należy przede wszystkim wiedzieć, że ich model działania opiera się na produkcji ubrań w Chinach, gdzie kolekcje powstają w ekspresowym tempie. Zamknięcie sklepów spowodowało więc, że niemal gotowe kolekcje nie trafiły do sprzedaży stacjonarnej, co znacznie obniżyło zyski z nich. 

Pomimo szybkiej reakcji sklepów stacjonarnych i skupienia całej swojej uwagi na sprzedaży internetowej, niektóre z ubrań zostały skazane na porażkę już z góry. Ludzie zamknięci w domach przestali szukać eleganckich sukienek czy ubrań wierzchnich. Częściej kupowali natomiast ubrania casualowe, czego nie można było przewidzieć na początku 2020 roku. 

Co dalej będzie z sieciówkami? 

Pomimo tego, że galerie handlowe na nowo zostały otwarte, a klienci mogą odwiedzać sklepy sieciówek stacjonarnie, wiele z nich po okresie lockdownu wciąż podnosi się z kolan i podejmuje kolejne decyzje, które pomogą im przetrwać. 

Francuska firma Camaieu całkowicie zrezygnowała bowiem ze sprzedaży swoich ubrań w naszym kraju. Natomiast polska spółka LPP , w której skład wchodzą takie marki jak Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp czy też House postanowiła zrezygnować z 30% najmowanych powierzchni stacjonarnych. Z kolei hiszpańska spółka Inditex będąca matką dla takich marek jak Zara czy Pull&Bear ogłosiła, że do 2021 roku planuje wycofać się z prowadzenia części sklepów w Europie i Azji. 

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Camaieu OFFICIAL (@camaieu)

Jak poradziły sobie amerykańskie domy towarowe? 

Stanów Zjednoczonych także nie ominęły żniwa ekonomiczne, jakie zbiera pandemia COVID-19. Wiele markę postanowiło w tym kraju zamknąć swoje sklepy lub ogłosić upadłość na podstawie amerykańskiego prawa upadłościowego. 

Przykładowo Neiman Marcus będąca amerykańską siecią domów towarowych określanych jako luksusowe zamknęła aż 45 sklepów. Z podobnymi problemami boryka się także sieć sklepów J. Crew, która zamknęła w okresie pandemii ponad 500 swoich sieciówek i całkiem możliwe, że większość z nich nie zostanie już ponownie otwarta. 

W Europie marki premium wcale nie mają się lepiej. Po pięciu latach działalności z powodu strat, jakie spowodowała pandemia została bowiem zamknięta marka Sies Marjan, która cechuje się świetnymi projektami. 

Oprócz tego dołączyło do niej także takie marki jak: Lord & Taylor, Lulu Guinness, Studio Diane Von Furstenberg, Grupa Aldo, G-Star Raw i Rent the Runway. Dla fanów tych marek i świata mody jest to ogromna strata, która uświadamia, że COVID-19 jest groźny nie tylko dla naszego zdrowia, ale i gospodarki oraz kultury. 

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez J.Crew (@jcrew)

Co czeka branżę mody jesienią? 

Niestety prognozy dla branży modowej przedstawiane na okres jesienny, wcale nie prezentują się lepiej. Nadciąga bowiem sezon grypowy, który prawdopodobnie zbiegnie się w czasie z druga falą pandemii. Dlatego też po kilku miesiącach oddechu marki, które nie zdążyły jeszcze przygotować planu na ten okres, mogą sobie nie poradzić  i w efekcie zniknąć ze świata mody. 

Co więcej, według ekonomistów, choć ciężko sobie to wyobrazić to druga, jesienna fala koronawirusa będzie o wiele gorsza dla gospodarki i ekonomii, która nie zdążyła się jeszcze pozbierać po pierwszym lockdownie i odbudować strat, jakie on wygenerował. Wszystko to, to jednak póki co spekulacje i pozostaje nam mieć nadzieję, że branża fashion w ostatnich miesiącach znalazła rozwiązanie na to jak przetrwać nadchodzący, ciężki okres. 

Tagi: covidmoda w dobie pandemii
Poprzedni artykuł
Zadbaj o przesuszoną skórę w gwiazdorskim stylu! Poznaj nowości od Natura Siberica!
Następny artykuł
Jak wybrać pończochy do stylizacji? Dowiedz się, jakie są ich rodzaje
Izabela Łuba
Izabela Łuba

Pasjonatka zagadnień technicznych i okołobudowlanych, a także związanych z aranżacją wnętrz. Działająca w marketingu internetowym od 2017 roku jako copywriter i SEOwriter. Prywatnie miłośniczka natury, dlatego to właśnie na mazurach tworzy swoje treści.

Następny artykuł
foto: Marilyn
Jak wybrać pończochy do stylizacji? Dowiedz się, jakie są ich rodzaje
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rekomendowane
FRANKFURT AM MAIN, GERMANY - OCTOBER 26: Victoria Scheu is seen wearing beige trench dress Nehera, trench coat Burberry, light blue bag Dior Montaigne, chunky boots Zara on October 26, 2020 in Frankfurt am Main, Germany. (Photo by Christian Vierig/Getty Images)
Jak stylowo nosić botki na platformie?
4 lutego 2021
Zdjęcie autorstwa Nataliya Vaitkevich z Pexels
Sekrety koloryzacji: jak uzyskać tzw. paryski blond?
11 marca 2021
Kategorie
  • Casual
  • Do pracy
  • Hot news
  • Inne
  • Lifestyle
  • Moda i trendy
  • Modowe SOS
  • Przegląd trendów
  • Strefa beauty
  • Strefa online
  • Stylizacje
  • Szafa gwiazd
  • Wielkie wyjście
  • Z Polski
  • Ze świata
Nie przegap!
Moda i trendy
Jak dobrze dopasować torebkę do twojej ulubionej sukienki?
15 września 2023
Strefa beauty
Olej Monoi – zastosowanie w pielęgnacji
13 września 2023
Inne
Jak radzić sobie z problemami emocjonalnymi pochodzącymi od rodziców alkoholików?
12 września 2023
Strefa beauty
Jak dobrać idealną biżuterię na prezent: poradnik krok po kroku
12 września 2023
Strefa online
Jak rozpoznać autentyczność antycznych monet podczas licytacji online?
11 września 2023
Stylizacje
Szelki do spodni – męskie „must have” na ważne okazje
7 września 2023
Reklama

Wydawca
Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114,
60-401 Poznań

bluewhalepress.pl

Kategorie
  • Casual
  • Do pracy
  • Hot news
  • Inne
  • Lifestyle
  • Moda i trendy
  • Modowe SOS
  • Przegląd trendów
  • Strefa beauty
  • Strefa online
  • Stylizacje
  • Szafa gwiazd
  • Wielkie wyjście
  • Z Polski
  • Ze świata
Ostatnio dodane
Jak dobrze dopasować torebkę do twojej ulubionej sukienki?
15 września 2023
Olej Monoi – zastosowanie w pielęgnacji
13 września 2023
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Strefa online
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności

Copyright © 2021 clothy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystko
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle

Copyright © 2020 Clothy. Wszelkie prawa zastrzeżone.