wtorek, 28 marca, 2023
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Strefa online
Clothy.pl
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy.pl
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy.pl
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy Lifestyle

Branża modowa: marki zbankrutowały przez pandemię koronawirusa

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Izabela Łuba autor: Izabela Łuba
25 listopada 2020
kategorie: Lifestyle
foto: Ksenia Chernaya/Pexels
650
Udostępnień
3.6k
ODWIEDZIN
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Globalna pandemia wirusa COVID-19 odbiła się niemałym echem w gospodarce, powodując kryzys, z którym na taką skalę już dawno nie mieliśmy do czynienia. Nie ominął on także branży modowej, która w nowej rzeczywistości musiała się odnaleźć praktycznie z dnia na dzień. W związku z tym wiele marek nie poradziło sobie z tą sytuacją i ogłosiło upadłość.

Sieciówki w niemałych tarapatach 

Mogłoby się wydawać, że sieciówki, które dysponują ogromnym budżetem, nie odczują tak mocno kryzysu ekonomicznego. Jednak nic bardziej mylnego. Aby zrozumieć, jak duży wpływ na ich funkcjonowanie miał lockdown, należy przede wszystkim wiedzieć, że ich model działania opiera się na produkcji ubrań w Chinach, gdzie kolekcje powstają w ekspresowym tempie. Zamknięcie sklepów spowodowało więc, że niemal gotowe kolekcje nie trafiły do sprzedaży stacjonarnej, co znacznie obniżyło zyski z nich. 

Pomimo szybkiej reakcji sklepów stacjonarnych i skupienia całej swojej uwagi na sprzedaży internetowej, niektóre z ubrań zostały skazane na porażkę już z góry. Ludzie zamknięci w domach przestali szukać eleganckich sukienek czy ubrań wierzchnich. Częściej kupowali natomiast ubrania casualowe, czego nie można było przewidzieć na początku 2020 roku. 

Co dalej będzie z sieciówkami? 

Pomimo tego, że galerie handlowe na nowo zostały otwarte, a klienci mogą odwiedzać sklepy sieciówek stacjonarnie, wiele z nich po okresie lockdownu wciąż podnosi się z kolan i podejmuje kolejne decyzje, które pomogą im przetrwać. 

Francuska firma Camaieu całkowicie zrezygnowała bowiem ze sprzedaży swoich ubrań w naszym kraju. Natomiast polska spółka LPP , w której skład wchodzą takie marki jak Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp czy też House postanowiła zrezygnować z 30% najmowanych powierzchni stacjonarnych. Z kolei hiszpańska spółka Inditex będąca matką dla takich marek jak Zara czy Pull&Bear ogłosiła, że do 2021 roku planuje wycofać się z prowadzenia części sklepów w Europie i Azji. 

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Camaieu OFFICIAL (@camaieu)

Jak poradziły sobie amerykańskie domy towarowe? 

Stanów Zjednoczonych także nie ominęły żniwa ekonomiczne, jakie zbiera pandemia COVID-19. Wiele markę postanowiło w tym kraju zamknąć swoje sklepy lub ogłosić upadłość na podstawie amerykańskiego prawa upadłościowego. 

Przykładowo Neiman Marcus będąca amerykańską siecią domów towarowych określanych jako luksusowe zamknęła aż 45 sklepów. Z podobnymi problemami boryka się także sieć sklepów J. Crew, która zamknęła w okresie pandemii ponad 500 swoich sieciówek i całkiem możliwe, że większość z nich nie zostanie już ponownie otwarta. 

W Europie marki premium wcale nie mają się lepiej. Po pięciu latach działalności z powodu strat, jakie spowodowała pandemia została bowiem zamknięta marka Sies Marjan, która cechuje się świetnymi projektami. 

Oprócz tego dołączyło do niej także takie marki jak: Lord & Taylor, Lulu Guinness, Studio Diane Von Furstenberg, Grupa Aldo, G-Star Raw i Rent the Runway. Dla fanów tych marek i świata mody jest to ogromna strata, która uświadamia, że COVID-19 jest groźny nie tylko dla naszego zdrowia, ale i gospodarki oraz kultury. 

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez J.Crew (@jcrew)

Co czeka branżę mody jesienią? 

Niestety prognozy dla branży modowej przedstawiane na okres jesienny, wcale nie prezentują się lepiej. Nadciąga bowiem sezon grypowy, który prawdopodobnie zbiegnie się w czasie z druga falą pandemii. Dlatego też po kilku miesiącach oddechu marki, które nie zdążyły jeszcze przygotować planu na ten okres, mogą sobie nie poradzić  i w efekcie zniknąć ze świata mody. 

Co więcej, według ekonomistów, choć ciężko sobie to wyobrazić to druga, jesienna fala koronawirusa będzie o wiele gorsza dla gospodarki i ekonomii, która nie zdążyła się jeszcze pozbierać po pierwszym lockdownie i odbudować strat, jakie on wygenerował. Wszystko to, to jednak póki co spekulacje i pozostaje nam mieć nadzieję, że branża fashion w ostatnich miesiącach znalazła rozwiązanie na to jak przetrwać nadchodzący, ciężki okres. 

Tagi: covidmoda w dobie pandemii
Poprzedni artykuł

Zadbaj o przesuszoną skórę w gwiazdorskim stylu! Poznaj nowości od Natura Siberica!

Następny artykuł

Jak wybrać pończochy do stylizacji? Dowiedz się, jakie są ich rodzaje

Izabela Łuba

Izabela Łuba

Pasjonatka zagadnień technicznych i okołobudowlanych, a także związanych z aranżacją wnętrz. Działająca w marketingu internetowym od 2017 roku jako copywriter i SEOwriter. Prywatnie miłośniczka natury, dlatego to właśnie na mazurach tworzy swoje treści.

Następny artykuł
foto: Marilyn

Jak wybrać pończochy do stylizacji? Dowiedz się, jakie są ich rodzaje

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rekomendowane

foto: cottonbro/Pexels

Produkty w diecie, które sprzyjają powstawaniu cellulitu

4 września 2020

Białe sneakersy damskie – do czego je nosić w tym sezonie?

7 września 2022

Kategorie

  • Casual
  • Do pracy
  • Hot news
  • Lifestyle
  • Moda i trendy
  • Modowe SOS
  • Przegląd trendów
  • Reklama
  • Strefa beauty
  • Strefa online
  • Stylizacje
  • Szafa gwiazd
  • Wielkie wyjście
  • Z Polski
  • Ze świata

Nie przegap!

Reklama

Dla kogo przeznaczone są soczewki jednodniowe?

autor: Tekst sponsorowany
27 marca 2023
Reklama

Hada Labo Tokyo – japońskie formulacje kosmetyków o minimalistycznych składach

autor: Tekst sponsorowany
24 marca 2023
Stylizacje

Sukienki na ślub cywilny – doradzamy, co wybrać

autor: Klaudia Tomaszewska
17 marca 2023
Casual

Wygodne kreacje na okres całej ciąży!

autor: Aleksandra Michaliszyn
14 marca 2023
Reklama

Depilacja laserowa – powszechna metoda efektywnego usuwania owłosienia

autor: Tekst sponsorowany
14 marca 2023
Reklama

Co to jest arytmia serca?

autor: Tekst sponsorowany
13 marca 2023

Reklama

Jak pielęgnować skórki wokół paznokci?

Czytaj więcej

Damski płaszcz na jesień – co w modzie piszczy?

Czytaj więcej

Kiedy zakładać białą koszulę męską?

Czytaj więcej

Długie kurtki zimowe – stylizacje, które nie wychodzą z mody! Sprawdź propozycje marki eOlsen!

Czytaj więcej

Kupiec mody – kim jest i co robi?

Czytaj więcej

Modne stylizacje sportowe na wiosnę – nie tylko na trening!

Czytaj więcej

Holika Holika – owocowa strona pielęgnacji!

Czytaj więcej

Czym różnią się od siebie maseczki?

Czytaj więcej

Bielizna damska Felina – dlaczego warto się na nią zdecydować?

Czytaj więcej

Kurtki na różne pory roku – jakie wybierać?

Czytaj więcej

Jaki biustonosz optycznie powiększy mały biust?

Czytaj więcej

Kurtki męskie – jakie wersje są hitem tego sezonu?

Czytaj więcej

Wybierz bodystocking i olśniewaj swoją kobiecością!

Czytaj więcej

Uniwersalna torba damska z nutą nonszalancji

Czytaj więcej

Bransoletki męskie na sznurku – na jaką okazję? Jakie są ich mocne strony?

Czytaj więcej

Białe sneakersy damskie – do czego je nosić w tym sezonie?

Czytaj więcej

Komplety biżuterii złotej – dla kogo i z jakiej okazji?

Czytaj więcej

Dlaczego warto zdecydować się na buty damskie Geox?

Czytaj więcej

5 propozycji stylizacji z damskimi mokasynami

Czytaj więcej

Jakie zalety ma biustonosz z fiszbiną?

Czytaj więcej

Wydawca
Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114,
60-401 Poznań

bluewhalepress.pl

Nasze serwisy: fashionloop.pl, stylishbasket.pl, wyjatkowystyl.pl, makeupio.pl, vibeglow.pl, bellaplace.pl, creastyle.pl, momstyle.pl, prettyfe.pl, upwoman.pl, fashionspy.pl, menties.pl, polishly.pl, beasmetics.pl, dyisy.pl, ohmadame.pl, travelglow.pl, sportygirl.pl, allbeauties.pl, howwear.pl, slowerful.pl, minimish.pl, detaille.pl, selectiver.pl

Kategorie

  • Casual
  • Do pracy
  • Hot news
  • Lifestyle
  • Moda i trendy
  • Modowe SOS
  • Przegląd trendów
  • Reklama
  • Strefa beauty
  • Strefa online
  • Stylizacje
  • Szafa gwiazd
  • Wielkie wyjście
  • Z Polski
  • Ze świata

Ostatnio dodane

Dla kogo przeznaczone są soczewki jednodniowe?

27 marca 2023

Hada Labo Tokyo – japońskie formulacje kosmetyków o minimalistycznych składach

24 marca 2023
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Strefa online
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności

Copyright © 2021 clothy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystko
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle

Copyright © 2020 Clothy. Wszelkie prawa zastrzeżone.