Kanapki, hamburgery, frytki, kurczaki, a wśród nich stroje kąpielowe o klasycznym designie. Sieć McDonald’s chce działać bardziej ekologicznie, więc niespodziewanie rozszerzyła swoją działalność.
Podczas wakacji 2020 austriacki McDonald’s wypuścił całkowitą nowość. Nie jest to jednak nowa kanapka, przekąska, ani nawet jakieś rewolucyjne opakowanie. Mowa o… strojach kąpielowych. I to nie byle jakich – w czym tkwi ich sekret?
Fastfoodowy gigant, przy współpracy z rodzimą firmą Poleit, znaną z proekologicznych działań modowych, stworzył limitowaną kolekcję upcyklingowej odzieży plażowej ze zużytych plastikowych słomek. Oprócz nich wykorzystano jeszcze poddany recyklingowi plastik wyłowiony z mórz oraz inne plastikowe odpady z oceanów.
Jednoczęściowy strój damski oraz spodenki kąpielowe męskie w białym kolorze w paski zostały wykonane ręcznie w Europie i na ten moment nie znajdują się w regularnej sprzedaży – chętni będą mogli wylicytować je na profilach społecznościowych McDonald’s.
Zobacz spot promujący kolekcję, który został przygotowany przez agencję Virtue:
Warto zaznaczyć, że jest to jedno z działań PR-owych. Sieć już od pewnego czasu podejmuje różne aktywności wspomagające zmianę wizerunku – między innymi wydaje klientom już tylko słomki papierowe, a do 2025 roku zobowiązała się do używania wyłącznie opakowań nadających się na ponownego przetworzenia. Jak na stroje kąpielowe zareagują klienci?