Francuski koncern postanowił wesprzeć laureatów konkursu LVMH Prize organizowanego od 2013 r. Pieniądze mogą być przyznane w związku z trudnościami na rynku dóbr luksusowych, które pojawiły się z powodu koronawirusa.
Pandemia dotknęła także marki luksusowe. LVMH zdecydowało się więc pomóc tym, których wcześniej wypromowało. Właściciel marek takich jak Louis Vuitton, Dior czy Givenchy bardzo mocno angażuje się w czasie pandemii – w marcu pojawiła się wiadomość, że w jego fabrykach rozpoczęto produkcję środków dezynfekcyjnych. Obecnie LVMH postanowiło działać w inny sposób. Jak zapowiedziała dyrektor grupy, Delphine Arnault:
“Misją nagrody LVMH jest wspieranie młodych, utalentowanych ludzi, którzy znaleźli się w kryzysowej sytuacji. Fundusz umożliwi im utrzymanie własnej marki”.
Nagroda LVMH przyznawana jest od 2013 roku. Jej celem jest promowanie młodych twórców z branży dóbr luksusowych. W ubiegłym roku w jej ramach przyznano łącznie 300 tys. euro.