czwartek, 28 września, 2023
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Strefa online
Clothy.pl
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy.pl
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy.pl
Brak wyników
Zobacz wszystko
Clothy Strefa online

Jak wypozycjonować frazę kluczową związaną z ubraniami?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Redaktor Blue Whale Press autor: Redaktor Blue Whale Press
3 stycznia 2022
kategorie: Strefa online
2
Autor: Christopher Gower, źródło: unsplash.com
627
Udostępnień
3.5k
ODWIEDZIN
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na Twitterze

Pozycjonowanie to wieloetapowy i zarazem także niezwykle skomplikowany proces, którego celem jest poprawa pozycji w wyszukiwarce Google danej witryny. Z reguły przeprowadza go wyspecjalizowana agencja interaktywna SEO, rzadziej freelancer, a jeszcze rzadziej właściciel danej strony, w tym przedsiębiorca lub artysta. Trudne frazy kluczowe związane z modą wymagają zastosowania najsilniejszych środków.

Nie bez powodu proces pozycjonowania jest obecnie jednym z najpopularniejszych działań marketingowych, które zdaje się przewyższać popularnością nawet artykuły sponsorowane. Nie zawsze jednak efektywność działań jest przewidywalna, a skutki zgodne z oczekiwaniami. 

Na czym polega pozycjonowanie i dlaczego warto się go podjąć?

Jeśli zastanawiasz się jak wypozycjonować kluczową frazę, zacznijmy od dokładnej analizy działań SEO. Pierwszym etapem jest przeprowadzenie audytu SEO, dzięki któremu firma podejmująca się realizacji pozycjonowania może zapoznać się z obecnym stanem witryny i dostosować plan działania do jej branży oraz oczekiwań. Bez audytu planowanie jest błądzeniem we mgle i ryzykiem podjęcia niewłaściwych decyzji, dlatego większość firm przeprowadza go jeszcze przed podpisaniem ostatecznej umowy.

W kolejnych etapach zaczyna się właściwa praca pozycjonerów, programistów i copywriterów, którzy wspólnie po opracowaniu strategii wcielają ją w życie. Wśród wielu działań, których w agencjach może być nawet kilkaset, znajduje się zagadnienie fraz kluczowych. Frazy to krótkie lub dłuższe wyrażenia, które mają w założeniu odpowiadać zapytaniom wprowadzonym przez internautę w pole wyszukiwania Google, takimi jak:

  • moda damska online,
  • tanie zakupy moda,
  • moda dla mężczyzny XL,
  • i wiele innych.

Właścicielowi danej witryny zajmującej się sprzedażą odzieży powinno zależeć na tym, aby znaleźć się jak najwyżej we frazach związanych ściśle z wybraną branżą oraz towarem dostępnym pod jedną, konkretną frazą.

Pozycjonowanie w modzie – efektywność przede wszystkim

Cena za pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych jest uzależniona od zakresu przeprowadzonych prac, przyjęło się jednak, że koszt pozycjonowania fraz szczególnie popularnych jest najwyższy i nie dzieje się to bez powodu. W pozycjonowaniu bowiem im większa konkurencja, tym także większe problemy z poprawnym wypozycjonowaniem konkretnych fraz kluczowych. W przypadku mody problem ten jest szczególnie nasilony. Pozycjonowanie wpisów, podstron produktowych bądź kompletnych blogów działających w sferze mody jest bardzo trudne i niepewne w skutkach, przez co niewiele agencji decyduje się na jego przeprowadzenie lub robi to, lecz bez jakiejkolwiek gwarancji względem docelowych pozycji.

Garść rzeczowych porad

Podstawowym zadaniem agencji SEO jest prawidłowe zaplanowanie strategii fraz kluczowych i dopasowanie ich do konkretnej branży i działalności. Wiele początkujących agencji błędnie zakłada, że liczy się widoczność strony w SERP (Search Engine Results Page), nie zaś jakość ruchu. Warto, aby wybrana fraza dotyczyła ściśle określonej zawartości, która z pewnością zainteresuje internautę. Warto przybliżyć sobie to zagadnienie na podstawie przykładu frazy kluczowej:

  • damskie jeansy skinny fit niebieskie

Mimo, iż powyższa fraza tylko z pozoru wydaje się zbyt długa (long-tail), to w rzeczywistości powinna w pełni zainteresować i zaspokoić internautkę, która poszukuje dokładnie tego typu dolnej części odzieży. Co to oznacza? Że istnieje duża szansa zakupu/konwersji. Z drugiej strony powyższą frazę można skrócić w błędny sposób, który przyniesie znacznie więcej szkody niż pożytku. Fraza wówczas będzie brzmiała tak:

  • damskie spodnie

Jak to się ma do frazy umieszczonej powyżej? W tym przypadku na wybraną witrynę przyciągniemy nie tylko internautkę poszukującą wąskich spodni, lecz także kobietę, która rozgląda się za płaszczem lub dziewczynę, której chodzi po głowie zakup ciekawej bluzki na najbliższe święta. Efekt? Obniżenie pozycji witryny ze względu na wysoki współczynnik bounce-rate (współczynnik odrzuceń witryny) oraz krótki czas odwiedzin.

Zdjęcie główne: Christopher Gower/unsplash.com

Poprzedni artykuł
Jak dobrze wybrać sukienkę koktajlową?
Następny artykuł
Marki premium do pracy? Sprawdź, jak je stylizować
Redaktor Blue Whale Press
Redaktor Blue Whale Press

Następny artykuł
Marki premium do pracy? Sprawdź, jak je stylizować

Komentarze 2

  1. Eliza says:
    2 lata ago

    Frazy kluczowe które są związane z ubraniami będą bardzo ciężkie do pozycjonowania, dlaczego? Przy ogromnej konkurencji i słowami kluczowymi obsadzonymi tak silnie jak w branży modowej wybicie się wysoko okazuje się na prawdę ogromnym wyzwaniem, pozycjonowanie w tym przypadku nie gwarantuje wysokiej pozycji i rzadko kiedy nawet profesjonaliści zgadzają się na pozycjonowanie sklepów z odzieżą gdyż jest to ciężki, wymagający i czasochłonny proces ale osiągalny przy pomocy obrania odpowiedniej strategii.

    Odpowiedz
  2. Jacek says:
    2 lata ago

    Nie trzeba być ekspertem, ani uczęszczać na specjalne studia temu poświęcone, aby wiedzieć, czym jest SEO i z jakiego powodu, a raczej powodów, powinniśmy brać je pod uwagę, działając w Internecie. Czy studia kształtujące z zakresu seo są, tego nie wiem, wiem natomiast, po kilku godzinach spędzonych przy lekturze tym podobnych artykułów, że optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, zwyczajnie zapala nad nami żaróweczkę – pozwolę się posłużyć metaforą. Odpowiedz sobie na pytanie – po co tworzyć stronę, której nikt nie zobaczy? Dzięki temu możesz zrozumieć, czym jest działanie z SEO i dlaczego jest takie ważne. Pozycjonowanie to elementarne działanie, a doskonale wiemy, że budowla bez fundamentu nie powstanie.

    Odpowiedz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rekomendowane
Kino domowe – Odkryj nowy wymiar rozrywki w swoim własnym domu
17 lipca 2023
5 pomysłów na prezent dla siostry
24 stycznia 2023
Kategorie
  • Casual
  • Do pracy
  • Hot news
  • Inne
  • Lifestyle
  • Moda i trendy
  • Modowe SOS
  • Przegląd trendów
  • Strefa beauty
  • Strefa online
  • Stylizacje
  • Szafa gwiazd
  • Wielkie wyjście
  • Z Polski
  • Ze świata
Nie przegap!
Moda i trendy
Jak dobrze dopasować torebkę do twojej ulubionej sukienki?
15 września 2023
Strefa beauty
Olej Monoi – zastosowanie w pielęgnacji
13 września 2023
Inne
Jak radzić sobie z problemami emocjonalnymi pochodzącymi od rodziców alkoholików?
12 września 2023
Strefa beauty
Jak dobrać idealną biżuterię na prezent: poradnik krok po kroku
12 września 2023
Strefa online
Jak rozpoznać autentyczność antycznych monet podczas licytacji online?
11 września 2023
Stylizacje
Szelki do spodni – męskie „must have” na ważne okazje
7 września 2023
Reklama

Wydawca
Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114,
60-401 Poznań

bluewhalepress.pl

Kategorie
  • Casual
  • Do pracy
  • Hot news
  • Inne
  • Lifestyle
  • Moda i trendy
  • Modowe SOS
  • Przegląd trendów
  • Strefa beauty
  • Strefa online
  • Stylizacje
  • Szafa gwiazd
  • Wielkie wyjście
  • Z Polski
  • Ze świata
Ostatnio dodane
Jak dobrze dopasować torebkę do twojej ulubionej sukienki?
15 września 2023
Olej Monoi – zastosowanie w pielęgnacji
13 września 2023
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Strefa online
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności

Copyright © 2021 clothy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystko
  • Hot news
    • Z Polski
    • Ze świata
  • Moda i trendy
    • Przegląd trendów
    • Modowe SOS
  • Szafa gwiazd
  • Stylizacje
    • Wielkie wyjście
    • Casual
    • Do pracy
  • Strefa beauty
  • Lifestyle

Copyright © 2020 Clothy. Wszelkie prawa zastrzeżone.